جشن گلریزان شهرستان دهاقان

در تاریخ 94/4/21 جشن گلریزان به منظور آزادی زندانیان مالی و غیر عمد در دهاقان با حضور مسئولین و خیرین شهرستان برگزار و بالغ بر هفتصد میلیون ریال کمک مالی در این خصوص جمع آوری شد .
در این مراسم باقری رئیس دادگستری شهرستان ضمن بیان مطالبی در باب انفاق و جایگاه آن در تعالیم دینی و آیین جوانمردی ایرانیان تبیین وضعیت زندان و لزوم تفکیک زندانیان مالی و غیر عمد از مرتکبین جرایم عمدی پرداخت و با اشاره به سابقه برگزاری جشن گلریزان در سال گذشته از بلند نظری و فرهنگ بالای مردم شهرستان دهاقان تقدیر نمود .
ایشان پیشنهاداتی در جهت تثبیت و استمرار مساعدت به زندانیان مالی و غیر عمد و خانواده های آنها از جمله تشکیل انجمن حمایت از زندانیان و نیز تاسیس سه خیریه ارائه کرد و خواستار نهادینه شدن این اقدام خداپسندانه شد .

تقدیر از زحمات کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان از طرف معاون محترم قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان جناب آقای رستگاری

با توجه به زحمات کارکنان محترم شوراهای حل اختلاف دهاقان که باعث کاهش موجودی شعب شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی دهاقان در خرداد ماه شده است برخورد فرض می دانم که به خاطر اقدامات و تدابیر انجام شده تشکر نمایم .

سید مهدی رستگاری - معاون قضائی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان

تقدیر از زحمات کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان از طرف معاون محترم قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان جناب آقای رستگاری

با توجه به زحمات کارکنان محترم شوراهای حل اختلاف دهاقان که باعث کاهش موجودی شعب شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی دهاقان در اردیبهشت ماه شده است برخورد فرض می دانم که به خاطر اقدامات و تدابیر انجام شده تشکر نمایم .

سید مهدی رستگاری - معاون قضائی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان

سخنرانی رئیس دادگستری پیش از خطبه های نماز جمعه

برای شنیدن پیشنهادهای ارزنده و انتقادات سازنده درب اتاق من بر روی همه باز است

آقای باقری رئیس دادگستری شهرستان دهاقان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر دهاقان به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن بیان مطالبی در خصوص شخصیت و جایگاه شهید آیت اله دکتر بهشتی و نیز جایگاه قوه قضائیه در بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و قانون اساسی اظهار داشت : اصلی ترین وظیفه قوه قضائیه اقامه عدل است و اساسی ترین رکن و مقدمه اقامه عدل استقلال می باشد که در نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال قوه قضائیه به نحو شایسته ای در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و هست . ایشان ضمن اشاره به فرموده امام راحل (ره) که ((قوه قضائیه قوه ای است مستقل و هیچ مقامی حق دخالت در آن را ندارد)) اضافه نمودند که استقلال به هیچ وجه به معنی عدم نظارت پذیری و نیز عدم همکاری و ارتباط با سایر قوا و سازمانها نمی باشد .


رئیس دادگستری دهاقان در تشریح نظارت در قوه قضائیه اظهار داشت : در این قوه نظارت از سه طریق نهادها و مراجع نظارتی ، ساز و کارهای پیش بینی شده در قوانین آیین دادرسی از جمله طرق اعتراض به آراء و نیز نظارت اصحاب دعوی به عنوان ناظرین حاضر و با انگیزه صورت می گیرد .

وی با اعلام اجرا شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از تاریخ 1/4/94 به اصلاح چارت تشکیلاتی دادگستری دهاقان و افزایش یک شعبه دادگاه کیفری و پست معاونت دادستان اشاره نمودند و اظهار امیدواری کردند با تغییراتی که در نیروی قضایی و اداری دادگستری صورت گرفته و خواهد گرفت سطح خدمت رسانی به مراجعین بیش از پیش ارتقاء یابد .

آقای باقری به تامین اعتبار و احداث طبقه دوم ساختمان دادگستری از محل وجوه خاص قوه قضائیه با عنایت ویژه رئیس کل محترم دادگستری استان جناب آقای خسروی وفا اشاره و اظهار امیدواری کردند که با افزایش صددرصدی فضای اداری و بهره برداری از آن در آینده نزدیک خدمت رسانی به مردم خوب دهاقان در فضای مناسب شان ایشان صورت پذیرد .

ایشان به ایجاد وبلاگ دادگستری دهاقان جهت اطلاع رسانی و فراهم شدن امکان دسترسی آسان به مطالب حقوقی و قانونی و نیز نصب صندوق ارتباط مستقیم با رئیس دادگستری و دیدار قضات از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی مبارکه و زندان شهرضا ، برگزاری ضیافت افطار و تقدیر از کارکنان دادگستری دهاقان و نشست با روسای شوراهای حل اختلاف و انجام مراسم غبارروبی از گلزار شهدای گمنام و پیش بینی ملاقات مردمی با حضور کلیه قضات دادگستری در تاریخ 7/4/94 به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در هفته قوه قضائیه در شهرستان اشاره نمودند و در پایان ضمن تقدیر از کارکنان دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف از امام جمعه و مسئولین شهرستان و نیز مردم شریف دهاقان به جهت همکاری خوب با دادگستری تشکر نمودند .

نشست رئیس دادگستری شهرستان دهاقان با روسای شوراهای حل اختلاف

در اولین روز از هفته قوه قضائیه نشست رئیس دادگستری  شهرستان دهاقان با روسای شوراهای حل اختلاف شهرستان در محل دادگستری برگزار شد و در خصوص نقاط ضعف و قوت موجود و راههای ارتقا کیفیت خدمت رسانی به مراجعین و تسریع در رسیدگی به پرونده های طروحه در شورا بحث و تبادل نظر شد .

  

در این نشست رئیس دادگستری شهرستان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به اعضای محترم شورا و تقدیر از ایشان به جهت نتایج نشست حاصله در خصوص کاهش آمار موجودی پرونده ها و افزایش چشمگیر آمار صلح و سازش در اردیبهشت ماه بر اهتمام بیشتر در زمینه های مذکور و لزوم ایفای نقش موثرتر از سوی روسای محترم شورا تاکید کردند .